Nous sommes le Ven 27 Juin, 2025 16:52
Supprimer les cookies

Illricht : Moteur 3D libre

Questions, suggestions, critiques, rapport de bugs... autour des forums, du blog, de l'annuaire et du framadvd

Mar 10 Jan, 2006 22:54

Bonsoir,

Je voudrais juste signaler l'existence d'un logiciel 3D et libre qui a l'air vraiment très intéressant. N'ayant ni les compétences pour le tester moi-même, ni même mon PC (le pauvre :D)...

Et si quelqu'un se sentait de faire une jolie notice pour Framasoft ?

Une mise en bouche :
Image

L'entrée en matière :
Illricht Website a écrit:The Irrlicht Engine is an open source high performance realtime 3D engine written and usable in C++ and also available for .NET languages. It is completely cross-platform, using D3D, OpenGL and its own software renderer, and has all of the state-of-the-art features which can be found in commercial 3d engines.
We've got a huge active community, and there are lots of projects in development that use the engine. You can find enhancements for Irrlicht all ***spam*** the web, like alternative terrain renderers, portal renderers, exporters, world layers, tutorials, editors, language bindings for java, perl, ruby, basic, python, lua, and so on. And best of all: It's completely free.

Le lien
Tolosano

Géo : Toulouse